Właściwy ubiór, zwłaszcza jeśli pracujesz z klientem, ułatwi Ci nawiązanie relacji, a także pomoże wywrzeć dobre wrażenie. „Dress code” to jednak sztuka niełatwa. W naszym poradniku zdradzimy jak więc wyglądać odpowiednio w każdej sytuacji.
Mówi się, że książki nie powinno oceniać się po okładce. W myśl tego powiedzenia na drugą osobę nie powinno się więc patrzeć tylko i wyłącznie przez pryzmat wyglądu. Już w młodości rodzice powtarzali nam, że nie jest on najważniejszy. Okazuje się, że tak do końca racji nie mieli.
Jak wskazują badania psychologiczne, jest on kluczowy i wpływa na ocenę pracownika przez jego przełożonych. Pierwsze wrażenie to często bowiem połowa sukcesu.
Zauważmy, że ubiór zależny jest od pory roku, ale największe uchybienia występują w okresie wakacji. Latem, w urzędach czy korporacjach zdarza się, że panie ubierają zbyt krótkie spódniczki, bluzki z głębokimi dekoltami lub stawiają na prześwitujące materiały. Mężczyźni zaś wybierają kolorowe koszulki, sandały i rozpinają kołnierzyki. To podstawowy błąd!
Wiadomo, że to rodzaj i miejsce naszej pracy decyduje o tym co wypada, a czego lepiej na siebie nie wkładać. Ubrania powinny być jednak ponadczasowe i neutralne, tak żeby nie odciągały uwagi od tej osoby.
Najkorzystniejsze fasony to te najprostsze. Panowie powinni więc postawić na garnitur i jednocześnie pamiętać o zasadzie, że garnitur występuje jako najciemniejsza część, krawat nieco jaśniejszy, a koszula najjaśniejsza.
Panie zaś ze swojej szafy powinny wybrać sukienki koktajlowe lub garnitury. Bez względu na porę roku powinny nosić cienkie rajstopy, a także mieć zasłonięte ramiona i plecy.
Nieprzypadkowy powinien być także kolor stroju. Dobrze byłoby gdyby pozostały w harmonii z naszym typem urody i zgodne z polityką firmy. Ciemne i stonowane kolory kojarzą się z powagą, metaliczne symbolizują bogactwo, żywe aktywność, pastelowe delikatność, niebieski zaufanie. Lepiej nie łączyć dwóch, trzech kolorów naraz
Wszystko zależy jednak od okoliczności, ale pracownicy przede wszystkim powinni wyglądać klasycznie, elegancko i skromnie.